Menu / szukaj

Difflock

LAND ROVER

Discovery 2

dźwignia włączania centralnej blokady mechanizmu różnicowego

Większość D2 ma mechanizm  blokady centralnego mechanizmu różnicowego. Tak, jak D1. Wprowadzając system TC (luz z jakiegokolwiek innego powodu) pozbawiono kierowców możliwości włączania go. A przynajmniej z kabiny. Pozostało więc kilka opcji: nurkowanie pod samochód z kluczem, drutowanie dźwigni z D1, upolowanie dźwigni z D2 (samochody z końcówki produkcji czasem ją miały), angielski Ashcroft lub… właśnie ta dźwignia.

Dźwidnia zaprojektowana i wykonana z należytą starannością, biorąc pod uwagę istniejące na rynku rozwiązania i poprawiając je.

  • korpus z jednego kawałka stopów aluminium (anodyzowany na biało)
  • elementy żelazne wycinane laserowo i galwanizowane ogniowo
  • linka typu ciągnij – pchaj
  • brak gotowych podzespołów – wszystko robione na zamówienie
  • linki wyposażono w zawleczki jak w oryginale

Waga: 1,8 kg

Uwaga: w niektórych egzemplarzach oryginalna zawleczka linki Hi/Lo ma wałek o średnicy 5 mm – należy to uprzednio sprawdzić i ewentualnie rozwiercić otwór w nowej dźwigni. Dotyczy to mniej niż 5% samochodów, brak też możliwości sprawdzenia w katalogu Microcat
Zastępuje standardową dźwignię DII. Wymaga pozostawienia linki zmian pozycji reduktora Hi/Lo, dokładając drugą linkę, którą należy przymocować do blokady reduktora. Większość Dyskotek II z lat 1999 – 2002 ma blokadę reduktora LT 230 choć została wyposażona w TC i pozbawiona możliwości załączania blokady z kabiny.

Cena nowej blokady 1170 PLN – artis-konstal.pl Cena używanej  –  950 + 400 montaż w Warszawie

 

LAND ROVER Discovery II – D2 -central diff lock kit perfect made transfer lever (with diff lock cable) Extremely hard to find but very useful in off-road and during upcoming winter! It replaces the existing D2 Transfer Box gear selector mechanism with one with an additional cable run to the top of the transfer box mechanism, where it engages the CDL spigot. Almost all Disco II”s from 1999 to 2002 were not supplied with a center diff lock function for the LT 230 transfer case but require only the extra linkage parts to change that (just check you have the diff lock stud on your transfer case). The linkage is easy to fit, cable operated and very neat. You attach the existing hi/lo cable to this new lever assembly. All linkages have clips instead of screws on both ends of the linkage (like in original) CENTER LOCKING DIFFERENTIAL ASSEMBLY.

Mind some D2 (less than 5%) have 6 mm diameter clips for Hi/Lo linkage and there’s need to drill our cdl shifter.

Price (refubished): 950 PLN (195 GPB/ 300$) plus bank/paypal fees and shipping.

Some shipping fees:

DE: 60 PLN

UK: 70 PLN

Australia: 150 PLN


 

CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter
CDL difflock shifter